План-конспект



Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої
відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради
 Запорізької області





ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
«ЮНИЙ ДИЗАЙНЕР»
«ВИГОТОВЛЕННЯ ПРОСТОГО МЕТАЛЬНОГО ПЛАНЕРУ»




Розробив:
Паломар Сергій Георгійович,
 керівник гуртка






Бердянськ 2017


Мета заняття:
- набуття учнями теоретичних та практичних навичок у створенні простого метального планера.
Завдання:
- надати початкову інформацію гуртківцям про будову планера та фізики його літання;
- виготовлення найпростішої моделі метального планера;
- формування навичок роботи з необхідними матеріалами та інструментами;
-виховання працелюбності, акуратності в роботі, уважності.
 Рівень, рік навчання: основний рівень, перший рік навчання.
Обладнання та інструменти:
Ножиці, ніж для картону, булавки, нитки, шліфувальний папір, лобзик, силіконовий пістолет, ескіз конструкції планера.
Матеріали:
Картон, папір, рейка соснова 4х4х250 мм, клей ПВА-к, клей силіконовий.
Тип заняття: комбінований.
Форма заняття: групова, індивідуальна.

Хід заняття
І. Організаційний момент ( підготовка робочих місць, первірка присутніх на занятті, підготовка робочої форми).
ІІ. Оголошення мети і завдання заняття
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
- чому літає планер?
- яку роль виконують крила?
- для чого потрібен фюзеляж?
- які  матеріали використовуються для  створення моделі літак?
-для чого необхідні креслення літака?



ІV. Викладання нового теоретичного матеріалу
Керівник. Сьогодні ми дізнаємось, що таке планер, вивчимо його будову, дізнаємось, які сили впливають на політ планера, чому велику роль відіграє форма крила, як математично розрахувати центрування планера.
Так чому ж виникає підйомна сила крила? (вихованці розглядають таблицю зі схемою обтікання крила літака).
Завдяки різниці тиску зверху та знизу крила виникає розрідження повітря і з’являється аеродинамічна сила. Вона націлена в сторону найменшого тиску ( назад та доверху). Відхилення аеродинамічної сили залежить від кута, під яким крило поставлене до потоку вітру. Цей кут називається «кут атаки» і позначається грецькою буквою «альфа» (а). Підйомна сила позначається Y, вона залежить не тільки від кута атаки, а ще й від форми самого крила ( самий поширений варіант форми - крапле видний). Під час переміщення крило розсікає повітря: частина повітряних струмочків іде під крилом, інша –над крилом. За рахунок різниці у формі крила струмочки повітря зверху проходять більший шлях ніж струмочки знизу. Оскільки кількість повітря, що натикається на літак однакова, то верхні струмочки повинні рухатись швидше ніж нижні. Створюється різниця в тиску повітря, яка і створює аеродинамічну силу R, складовою якої є підйомна сила Y. Таким чином, підйомна сила залежить від кута атаки, профілю крила, поля крила, густини повітря та швидкості польоту V. Розвиваючи підйомну силу, крило зазнає лобового опору. Сила лобового опору Х спрямована проти руху, а отже, гальмує його. Підйомна сил крила завжди перпендикулярна зустрічному потоку. Сила R називається повною аеродинамічною силою крила, складовими якої є сила лобового опору та підйомна сила крила. В тій точці, де відбувається додавання повної аеродинамічної сили зосереджений центр тиску крила (ЦТ). Підйомна сила, врівноважуючи вагу планера, дає можливість здійснювати політ. Тому так важливо сконструювати таке крило, яке б дало можливість злетіти планеру. Число, яке показує наскільки підйомна сила більше лобового опору, називається аеродинамічною якістю і позначається літерою К.
Планер немає джерела тяги, тому не може злетіти самостійно Самий простий спосіб запуску планера – з амортизатора або буксирувального літака. Після запуску планер почне повільно спускатися на землю. Круте спускання називається пікіруванням, повільний спуск по похилій до горизонту під дією фізичних сил – планерування.
V. Практична робота
Повторення правил безпеки життєдіяльності під час практичної роботи з інструментами та матеріалами.
1.                Під час роботи в майстерні потрібно бути уважними та дисциплінованими.
2.                Обережно використовувати в роботі колючі та ріжучі інструменти.
3.                Виконання окремих деталей підвищеної складності, робота на верстаку відбувається керівником гуртка.
4.                Робоче місце потрібно утримувати в чистоті.
5.                Після роботи необхідно прибрати робоче місце, здати інструмент керівнику, скласти робочу форму.

Самостійна робота.
Виготовлення планерів (індивідуальна робота) за технологічною картою (додаток 1). Під час роботи керівник звертає увагу на теоретичні питання, додатково дає пояснення з виготовлення окремих деталей, допомагає учням виготовити складні елементи планера, мотивує творчу діяльність вихованців, слідкує за дотриманням норм безпеки життєдіяльності під час роботи.

VІ. Підсумки заняття
1.Керівник проводить аналіз виготовлених моделей, вказує недоліки.
2.Керівник проводить пробний запуск планера, усуває недоліки польоту.
3.Вихованці самостійно здійснюють запуски своїх моделей.
4.Керівник визначає найкращу виготовлену вихованцями модель.
VІІ. Домашнє завдання.
Підготовка  матеріалів для наступної моделі, закріплення теоретичних знань з фізики літання планера.










Додаток 1












        Додаток№2



       

Вихованці гуртка «Юний дизайнер» зі своїми моделями планерів




ЛІТЕРАТУРА
1.АнтоновО. К. Планери. Літаки /О. К. Антонов: за ред. Б. Антонова – К. Наукова думка, 1990. – 504 с.
2. Биковська О. В. Реалізація компетентнісного підходу в позашкільній освіті та вихованні / О. В. Биковська // Позашкільна освіта та виховання. – 2007. – №2. – С. 7-16.
3.Р. Радіонов . Модель формування життєвої компетнтності вихованців гуртка. Виготовлення простого метального планера / Радіонов Р. // Позашкілля – 2014. - № 10 (94). - С.38-43.

Комментариев нет:

Отправить комментарий